Діти
з РАС різні: одні можуть мати тяжкі порушення поведінки та значну/помірну
розумову відсталість, а другі, навпаки, низький рівень порушень поведінки й
збережений інтелект, як-от діти з синдромом Аспергера. Часто діти мають
комплесний діагноз і тоді РАС накладається на інші розлади чи захворювання,
наприклад, епілепсію, синдром дефіциту уваги та гіперактивності, порушення
обміну речовин, вірусні захворювання тощо.
Функціональний
стан дітей з РАС різний, проте їм властиві три спільні риси:
·
явні недоліки та порушення у сфері взаємодії та соціальної
поведінки;
·
затримка розвитку мовлення та здатності спілкуватися, дефекти
мовлення;
·
обмежена, стереотипна поведінка й інтереси.
Крім
цього, аутистична дитина:
·
замкнута, проводить чимало часу наодинці;
·
не цікавиться нічим, окрім предметів, з якими взаємодіє під час
стереотипної гри;
·
схильна до жорстко завчених маршрутів;
·
впадає в істерику, якщо дорослі роблять щось не так,
як вона хоче (бо вона так знає/звикла);
·
пробує неохоче щось нове;
·
рухає руками й водночас дивиться вбік;
·
уникає зорового контакту та дотиків або ігнорує їх.
Кожна зустріч з особливою дитиною унікальна.
Дитина з РАС хоче ліпше зрозуміти і пізнати світ, у якому вона живе. Якщо знати
загальні закономірності та особливості розвитку дитини й мати у скарбничці
«набір» педагогічних прийомів, то навіть у найскладніших і
найнепередбачуваніших випадках можна підібрати ключик до її серця.
Немає коментарів:
Дописати коментар